Δοκιμή με τετράμετρο μετρο πήχη - Τροχοαυλάκωση
Η τροχοαυλάκωση είναι το αποτέλεσμα της παραμένουσας παραμόρφωσης του οδοστρώματος. Παρατηρείται συνήθως κατά μήκος του πατήματος των τροχών. Στο σημείο αυτό παρατηρείται βύθιση του σφαλτοτάπητα ενώ εκατέρωθέν του παρατηρείται ανύψωση. Η ύπαρξη τροχοαυλάκωσης στο οδόστρωμα επιρεάζει την ποιότητα κύλισης των οχημάτων ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί και πρόβληματα στην αποστράγγιση του νερού.
Η μέτρηση τροχοαυλάκωσης διενεργείται με τη δοκιμή του τετράμετρου πήση σύμφωνα με το πρότυπο ASTM E1703. Σύμφωνα με αυτό ο πήχης τοποθετείται εγκάρσια στο οδόστρωμα. Στα σημεία όπου υπάρχει τροχοαυλάκωση ή άλλες εγκάρσιες παραμορφώσεις, το οδόστρωμα φαίνεται να μην είναι σε επαφή με τον πήχη. Με κατάλληλη μετρητική διάταξη εντοπίζονται μετράται η απόκλιση του οδοστρώματος από την επιφάνεια του πήχη. Η μέτρηση που λαμβάνεται αποτελεί και το βάθος τροχοαυλάκωσης.
Μετρήσεις τροχοαυλάκωσης με τετράμετρο πήχη
Για μετρήσεις τροχοαυλάκωσης μεγαλύτερης κλίμακας, σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, χρησιμοιείτια η συσκευή Hawkeye.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε τη διενέργεια μετρήσεων τροχοαυλάκωσης επικοινωνήστε μαζί μας πατώντας εδώ
Για τη διενέργεια μετρήσεων προσδιορισμού ιδιοτήτων και λειτουργικών χαρακτηριστικών οδοστρωμάτων δείτε περισσότερα εδώ.
Για το Σύστημα Διαχείρισης Οδοστρωμάτων RoSy δείτε εδώ.